Her Zaman Anlamak İçin Dinleyin

89,5 Radyo Hilal
 
AnasayfaTakvimSSSAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» necip fazil ayasofya hitabesi
Cuma Mart 02, 2012 7:40 am tarafından cihan sanli

» osmanli hangi bolgeyi ne kadar yonetti
C.tesi Şub. 25, 2012 7:17 am tarafından cihan sanli

» misvakin onemi
Ptsi Şub. 20, 2012 6:58 am tarafından cihan sanli

» cay nasil demlenir
Perş. Şub. 09, 2012 6:46 pm tarafından cihan sanli

» Aksam namazi guzel bir animasyon
Perş. Şub. 09, 2012 7:54 am tarafından cihan sanli

» seyh sait...
Paz Şub. 05, 2012 8:45 am tarafından cihan sanli

» kemali desifre
Paz Şub. 05, 2012 8:33 am tarafından cihan sanli

» Günlük hayatta hangi isim, kaç kere, ne için zikredilmeli?
Paz Şub. 05, 2012 7:20 am tarafından cihan sanli

» Resulullah efendimizi taniyipta sevmeyen yoktur
Cuma Ocak 27, 2012 8:52 am tarafından cihan sanli

En iyi yollayıcılar
cihan sanli
 
şerife sedef
 
Murat Eyce
 
gülşen
 
fatih
 
sevdali gozler
 
muhammedali
 
deruni
 
goramaz58
 
SiyahNur
 
Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 143 kişi Çarş. Ağus. 09, 2017 5:24 am tarihinde online oldu.

Paylaş | 
 

 İslamda Lanet Okuma

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Murat Eyce
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 29
Kayıt tarihi : 27/09/09
Yaş : 35
Nerden : Sivas

MesajKonu: İslamda Lanet Okuma   Salı Eyl. 29, 2009 3:04 pm

Uzaklaştırma beddua, hakaret, sövüp sayma, azab, Allah (Azze ve Celle)ın rahmetinden uzaklaşma, gazab etme, beddua etme, buğz etme, uzak durma, muhalefet etme. Lânet, Kurânda birçok kez ve tüm anlamlarında kullanılmıştır. Nitekim

Her ümmet ateşe girdikçe yoldaşına lânet etti Arâf : 38

âyetinde hakaret, sövüp sayma anlamında İsrailoğullarından inkâr edenlere Davud ve Meryem oğlu İsa diliyle lânet edilmiştir.

İşte onlara hem Allah (Azze ve Celle) lânet eder, hem bütün lânet edebilenler lânet eder Bakara : 159

ayetlerinde beddua. Kalplerimiz perdelidir dediler. Hayır, ama inkârlarından dolayı Allah (Azze ve Celle) onları lânetlemiştir âyetinde Allah (Azze ve Celle) ın rahmetinden uzaklaştırma ve gazab etme anlamlarını dile getirmek üzere kullanılmıştır. Şeytana melun lânetlenmiş denilmesi de Allah (Azze ve Celle) ın rahmetinden kovulması, gazabına uğraması nedeniyledir. Bu tür kullanımlardan ayrı olarak Kuranın iki yerinde iki karşılıklı lânetleşmeden söz edilir. Bunların ilkinde Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)e şöyle buyurulur:

Kim sana gelen ilimden sonra seninle tartışmaya kalkarsa deki Gelin oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı kendimizi ve kendinizi çağıralım, sonra gönülden dua edelim, yalan söyleyenlere Allah (Azze ve Celle)ın lânetini dileyelim Âli İmran : 61

Bu ayet uyarınca Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Hz. İsâ hakkında kendisiyle tartışan Necran Hristiyanlarını lânetleşmeye çağırmıştı. Ancak mübahele olayı olarak bilinen bu olayda Hristiyanlar lânetleşmeye yanaşmamışlardı.
İkincisinde ise karı ile kocanın karşılıklı, ama lâneti kendilerine dileme biçiminde lânetleşmesi söz konusu edilir. İslâm hukukunda Lian olarak adlandırılan bu olayda eşine zina isnat eden, ancak başka bir şahid getiremeyen kocanın doğruluğuna dört kez Allah (Azze ve Celle)ı şahit tutması ve sonra da eğer yalan söylüyorsa Allah (Azze ve Celle)ın kendisini lânetlemesini dilemesi öngörülür. Bu itham karşısında kadınında kocasının yalan söylediğine dört kez yemin etmesi ve arkasından da yalan söylüyorsa Allah (Azze ve Celle) ın gazabına uğramayı dilemesi gerekir. Karşılıklı yapılan bu yeminleşme ve lânetleşmeden sonra kadın zina cezasından kurtulur, ancak karıkoca arasında evlilik bağı kesin bir biçimde sona erer. Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) de lânet kelimesini beddua, buğz, hakaret gibi anlamlarda kullanmıştır. Rivayetlerde Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)in

Biri Maûne olayında şehid edilen Müslümanlar nedeniyle Rıl, Zekvan, Lıhyan ve Usayya oğulları aleyhinde kırk sabah lânet okuyarak beddua ettiği bildirilir Buhari : Cihad 17

Buna karşılık

Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Müslümanları rastgele lânet etmekten menetmiş, özellikle ashabının birbirine ve tabiat kuvvetlerine lânet etmelerini yasaklamıştır Ebu Davud : Edeb 4908

İslâm bilginleri arasında kimlere lânet edilip kimlere edilmeyeceği konusunda görüş ayrılığı vardır. Bilginlerin bir bölümü Müslümanlara hiç bir şekilde lânet edilemeyeceği görüşündedir. Bilginlerin diğer bir bölümü ise fasık olan Müslümanlara lânet edilebileceğini kabul ederler. Kâfirlere lânet edip edilemeyeceği de tartışma konusu olmuştur. Bazı bilginler, kâfirlere kayıtsız şartsız lânet edilebileceğini kabul ederken bazıları da bunun vacib olmadığını, onlara lânet edilebilmekle birlikte lânet etmemenin daha güzel ve yararlı olacağını savunmuşlardır.



Şamil İslam Ansiklopedisi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.radyohilal.net
 
İslamda Lanet Okuma
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Her Zaman Anlamak İçin Dinleyin :: (¯`·._.·[ İSLAMÎ KONULAR ]·._.·´¯) :: Fıkıh & İlmihal-
Buraya geçin: